Tuesday, July 10, 2012

Nohutlu Pirinç Pilavı

Ana sayfa
> Genel > Nohutlu Pirinç Pilavı



nohutlu pirin pilav Nohutlu Pirin Pilav

Nohutlu Pirinç Pilavı Nasıl Yapılır ?


Aslında Eşimin en çok sevdiği yemek diyebilirim ilk zamanlar ben ne kadar uğraşsamda annem kadar güzel yapamadığım için hep anneme yaptırıyordum baktım olacak gibi değil


hemen ilk iş annemden tarifi aldım bir kaç denemeden hemen sonra gerçekten lezzetli bir şekilde yapmaya başladım umarım sizlerde aynı şekilde başarıya ulaşırsınız .


 


Gerekli Malzemeler ;


1       Bardak Baldo Pirinç
1       Bardak Haşlanmış Nohut
1.5   Bardak Tavuk Suyu
1      Yemek Kaşığı Tereyağ
1      Tatlı kaşığı tuz


 

Sıra Geldi Tarife :


Öncelikle Pirincimizi 20 – 20 dakika bir süreyle sıcak suya ıslatıyoruz, ayranlı suyunu bırakması için bolsuyla yıkıyoruz ve Süzüyoruz. Tereyağını tencereye alıyoruz, hafifce eritirken pirincimizi ekliyoruz. Tereyağını yakmadan kavuruyoruz, ardından sıcak tavuk suyumuzu ve tuzu ekliyoruz.


Nohutlarınız eğer çok haşlanmış değilse, nohutlarımızı ekliyoruz. Annemden öğrendiğim kadarı ile nohutların  sert olmaması için çok haşlıyorum, nohut böyleyken alasulu pilava ekleyip, karıştırıp sonrasında suyunu tam çektiriyorum.


Tüm pilavlarda önerim,servisten 20-30 dk bir bezle bohçalayıp dinlendirmek.


Nohutlu pilav özellikle tavuk ve etli yemeklerde eşlik eden bir yemektir .


Afiyet olsun.


Bir önceki yazımız olan Gofret Pasta Tarifi başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

No comments:

Post a Comment